Danke

Nun, das kann ich aus unserem Werkstattalltag nicht bestätigen. Problem ist eher die insgesamt geringere Langzeitstabilität jedes am Markt verfügbaren Kraftstoffs, ink. ROZ98 und höher. Bei Ultimate und CO wird kein Ethanol mehr beigemischt, dafür Ether, welcher ebenfalls hygroskopisch wirkt und laut Beständigkeitstabellen ebenfalls diverse Metalle, Gummi, Dichtungen und Kunststoffe angreift. Die Sinnhaftigkeit und Ökologie einer Zwangsbeimischung von Ethanol im Kraftstoff kann man gern bezweifeln, fakt ist jedoch dass Ethanol einen reinigenden Effekt auf das Kraftstoffsystem und den Brennraum hat. Ebenso sollte man nicht vergessen dass Hochleistungsmotoren gern mit E85 gefahren werden. Warum, kann jeder selbst für sich recherchieren.Black Jack hat geschrieben: ↑13.12.2019 20:55Ethanol schädigt Aluminium, Dichtungen und Leitungen.
Bei der Einführung von E10 hatten wir in der Motorrad - Werkstatt (an der ich damals beteiligt war) etliche Fälle...
Ich bin mal gespannt, wer diese Anleitung schon einmal genauso befolgt hat und mit welchem Ergebnis.STORAGE PROCEDURE
If your motorcycle is to be left un-
used for an extended period of
time, it needs special servicing re-
quiring appropriate materials,
equipment and skill . For this rea-
son, Suzuki recommends that you
trust this maintenance work to your
Suzuki dealer. If you wish to ser-
vice the machine for storage your-
self, follow the general guidelines
below:
MOTORCYCLE
Clean the entire motorcycle . Place
the motorcycle on the side stand
on a firm, flat surface where it will
not fall over . Turn the handlebars
all the way to the left and lock the
steering, and remove the ignition
key.
FUEL
1 . Fill the fuel tank to the top with
fuel mixed with the amount of
gasoline stabilizer recom-
mended by the stabilizer manu-
facturer .
2 . Run the engine for a few min-
utes until the stabilized gasoline
fills the carburators .
ENGINE
1 . Pour one tablespoon of motor
oil into each spark plug hole .
Reinstall the spark plugs and
crank the engine a few times .
2 . Drain the engine oil thoroughly
and refill the crankcase with
fresh engine oil all the way up
to the filler hole .
3 . Cover the air cleaner intake and
the muffler outlet with oily rags
to prevent humidity from enter-
ing .
BATTERY
1 . Remove the battery from the
motorcycle .
2 . Clean the outside of the battery
with mild soap and remove cor-
rosion from the terminals and
wiring harness .
3 . Store the battery in a room
above freezing .
TIRES
Inflate tires to the normal pressure .
EXTERNAL
• Sprayalll vinyl and rubber parts
with rubber protectant .
• Spray unpainted surfaces with
rust preventative .
• Coat painted surfaces with car
wax .
MAINTENANCE DURING
STORAGE
Once a month, recharge the bat-
tery. The standard charging rate is
1 .2Ax5-10 hour.
PROCEDURE FOR
RETURNING TO SERVICE
1 . Clean the entire motorcycle .
2 . Remove the oily rags from the
air cleaner intake and muffler
outlet.
3 . Drain all the engine oil . Install a
new oil filter and fill the engine
with fresh oil as outlined in this
manual .
4 . Remove the spark plugs . Turn
the engine a few times . Reinstall
the spark plugs .
5 . Reinstall the battery.
6 . Make sure that the motorcycle
is properly lubricated .
7 . Perform the INSPECTION BE-
FORE RIDING as listed in this
manual .
8 . Start the motorcycle as outlined
in this manual